fredag 22. oktober 2010

Intervju med artist Selina Stoane!


Navn:
Selina Stoane

Artistnavn:
Selina Stoane


Hvilke årstall var du russ?
2008

Var du selv på russebuss?
Jeg var på Oslo - bussen Saligia

Hvor lenge har du holdt på med musikk?
Selv om jeg ikke kommer fra noen Show - biz familie, har min hverdag har alltid vært preget av musikk. Som Madonna sier i sin sang 'Music': "It Touches everything I'm in, Got to have it every day". Da jeg var liten danset og sang jeg mye med bestemødrene mine. Jeg elsket åre på Tina Turner, Queen, ABBA og Annie Lennox.

Jeg startet som danser "for real" tidlig i tenårene, og igjennom musikaldans introduserte muligheten til å synge selv seg. Jeg begynte på musikalskole i New York City, og ble en dag inspirert til å lage min egen musikk. Jeg ble veldig positivt overrasket over at det kom til meg med letthet, - kanskje på grunn av alt det harde arbeidet mitt til beats i dansestudio opp igjennom årene. Det er helt utrolig å glede mennesker med min musikk, og heldigvis har jeg møtt folk som har hjulpet meg masse, noen ganger uten å vite det. Jeg er utrolig takknemlig. Jeg holder på med mange spennende prosjekter for tiden, og nå gleder jeg meg også til å lage mye fet Russe-musikk.

Hva var grunnen til at du startet?
Muligheten til å inspirere og glede andre mennesker! Å være 'Soundtracket' til noens liv er et helt utrolig aspekt av det jeg holder på med. Man kan oppnå mye her i livet, men når man ser tilbake på fortiden, er det øyeblikkene som teller mest. For eksempel øyeblikket da stemningen var helt i 100 på Tryvann, eller siste rulling med gjengen foer Russetiden var over. Da er det fantastisk å vite at man har laget en sang som ble spilt i noens øyeblikk, - en sang som kanskje var med på å gjøre det øyeblikket bedre.

Hvilke gig er den feteste du har hatt?
Da jeg gjorde en gjesteopptreden med Michael Fredo på Plaza - Hotellet i New York.

Hva er ditt forhold til russetiden?
En feiring av livet og frihet.

Hvis du fikk være russ for 1 dag i 2011, hva ville dere gjort?
Alt! ;D

Hva er ditt beste tips til årets russ?
Jeg må quote Ravi:
"Få se deg dans, dans, dans
oppå bordet, legg dæ ned
få se deg dans, dans
utavdegsjæl-opplevelse på gølve"


Hva gjør du når dere ikke lager hits?
Jogger i Central Park og langs East River.

Hva er dine favorittlåter, både til avslapping og fest!
Alt av Albino Superstars, Dimitri from Paris, Ozzy/Black Sabbath, Madonna, Kylie Minouge, Benny Benassi og Max Gopher.
Akkurat nå hører på DeadMau5.

Hvem er din favorittartist og favoritt dj?
Uavgjort mellom Tina Turner, Grace Jones og Madonna.
Favoritt DJ må bli DeadMau5.

Lag ett slagord for russebloggen!
Y'all confused?
get out of the fog
get a clue
Log on to
Russeblog

Hva er tidenes feteste busslåt?
Jeg elsket sangen Tommy Laverdi og Peter Ställmark laget til min bus; ´One sin is never enough´

Hvor lenge har du laget låter til russen?
1 år.

Hvorfor skal russen velge deg til å lage låt for dem?
Fordi jeg har det beste utstyret, og er priviligert med å være langt foran konkuransen i Norge ved å ha studioet mitt i New York. Jeg kan skreddersy sanger som passer akkurat det kunden vil ha.

1 kommentar: