mandag 8. juni 2009

Valg til Russens Hovedstyre i Oslo og Akershus!

Russens Hovedstyre er et selvstendig organ som består av medlemmer fra årets russekull som er med på å lede feiringen for over 10 000 medruss. Russens Hovedstyre samarbeider med mange aktører, men ROK må trekkes frem som den viktigste. Sammen jobber de iherdig for at russen skal en mest mulig trygg, innholdsrik og sikker feiring.

Russens Hovedstyre jobber blant annet med magasinet Blekka som ROK gir ut, utgir Russeavisen i mai, driver med promotering, planlegging og markedsføring av diverse events som ROK og HS har felles interesse av å arrangere, står for de offisielle russeknutene av året, og er med på å utforme arrangementene under russetiden, blant annet Tryvann, Landstreffet på Lillehammer og Hellerudsletta.

Russens Hovedstyre er med på å utforme årets begivenheter i sin egen russetid. De legger ned utallige timer for at sitt russekull skal få oppleve unike artister, begivenheter og arrangementer de aldri vil glemme. De er også russens talerør, det er til dem pressen henvender seg når det er saker knyttet til russ og russetiden.

Russens Hovedstyre er i stadig kontakt med sine medruss, det er på denne måten at de kan gjøre det arbeidet de er satt til på en tilfredsstillende måte. Ved å sende ut informasjon, og ha god dialog med skolestyrer, underorganer og lignende vil de hele tiden kunne lene seg til fakta og dermed vite nøyaktig russens mening, og ikke bare la sine egne meninger komme frem.

Og i år kan nettopp du bli en del av styret. Er du engasjert, liker å jobbe og ønsker å gjøre en innsats for at du og resten av russen i Oslo og Akershus skal få tidenes russetid?
Det er snart duket for valg, og vi oppfordrer alle til å melde seg. Den nå avtroppende presidenten Rikke Jordbræk og resten av Russens Hovedstyre 2009 vil si til alle kommende russ der ute: Grip sjansen, dette er en fantastisk opplevelse dere ikke kommer til å angre på. Sørg for at du og dine medruss får en like flott russetid som vi nå har hatt.

Om sitt år som president i 2007 sier Martin Bjercke: ”Det å sitte i HS var en av de mest fantastiske tingene jeg har gjort her i livet, og jeg er veldig takknemlig for at jeg fikk sitte i Russens Hovedstyre. Tiden var preget av et unikt samhold og en opplevelse jeg kommer til å ta med meg videre. Ikke bare var det utrolig morro når det varte, men vervet i Hovedstyret har gitt meg enorme muligheter i ettertid. Dessuten fikk jeg flere nye venner og bekjentskap jeg vet jeg kommer til å ta vare på resten av livet”

Sindre Skoglund som satt i 2008, satte også stor pris på perioden. ” Å få lov til å være en del av Russens Hovedstyre er noe jeg er enormt takknemlig for. Det å kunne være med på å forme din og dine medelevers avskjedsfeiring fra 12 års skolegang og bidra var for meg et privilegium. Det var ikke bare utrolig lærerikt, men også kjempe gøy! Man kommer i kontakt med sinnsykt mange mennesker fra alle ulike bransjer, og oppretter kontakter som få andre 18 åringer har. Og det unike forholdet man har innad i HS er noe jeg kommer til å verdsette i mange år fremover. Så hvis du vurderer å søke ber jeg deg absolutt gjøre det, du kommer ikke til å angre!”

Er det noe dere lurer på kan dere kontakte:

President 09 Rikke Jordbræk
Mail: president@russenshovedstyre.no
Tlfnr: 918 75 850

RIO Tobias Sommerfelt Rønning
Mail: ronning@russen.no
TLFnr: 97 79 59 57

Eller sjekke ut: Russenshovedstyre.no


Og Facebookgruppen: Russens Hovedstyre 2010

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar